Tänk på hur mycket du som småföretagare gör på en dag, det är inte lite det! Du betalar och skriver fakturor. Tar hand om papperspost och svarar på brev från myndigheter, kunder och leverantörer. Du svarar på e-post. Du städar, du räknar växelkassan, du tar hand om kunder och skriver offerter. Längst ner på listan kommer ofta marknadsföringen, som du allt som oftast måste sköta helt själv.

Är du en sådan som köper en annons i en tidning och nöjer dig där? Eller sliter du ditt hår och stressar dig till magsår över nya sociala medier som du inte hinner med att lära dig?

Det är lätt att hamna i ekorrhjulet där du just precis hinner med det som ska göras varje dag. Det kommer inte in mer pengar utan samma summor varje månad, vilket ofta hindrar din utveckling. Det beror inte sällan på att du inte hinner med marknadsföringen.

Det finns lösningar

1) Ta ledigt och åk på en kurs!

2) Be någon annan att ta hand om din digitala marknadsföring (Det är en stor del av vår verksamhet, d.v.s. vi hjälper företag som själva inte hinner eller vill ta hand om marknadsföringen i sociala kanaler).

3) Lär dig hur det funkar och få det gjort! Du kan lära dig marknadsföring i sociala medier själv genom att:

Googla. Nackdelen här är att du vet inte riktigt vad du ska googla för att få exakt den kunskap du behöver. Förmodligen vill du i första läget inte ha info om konverteringspixlar utan om hur du konkret kommer igång och var du ska börja marknadsföra dig.

Köp böcker och läs. Det finns massor av snabba och bra sidor på nätet som säljer marknadsföringsböcker.

Gå en digital kurs! En webbkurs kräver inte att du åker iväg någonstans och förlorar viktig arbetstid i att bara resa. Den kan göras vid det egna skrivbordet och i den takt som passar dig!

Vi har lång erfarenhet av småföretagare och utbildning i praktisk vardaglig och handfast marknadsföring! Utifrån detta har vi satt samman ett flertal kurser som hjälper dig att komma igång med marknadsföringen rätt och nu genast! Vi vet att den bästa marknadsföringen är den som blir gjord! Att inte göra något är alltid det sämsta. Att göra snabba annonser blir ofta kostsamt, att komma igång med viral marknadsföring i sociala medier kostar tid – inte kontanter.

Spana gärna in vårt gratismaterial där du bland annat får tips på innehållschema för dina sociala medier, en checklista för innehållsmarknadsföring och ett arbetsblad för innehåll på Facebook.

4) Gör en “To Do”-list. Lista här alla dagen göromål. När du är klar, ta din sista punkt (som troligen är marknadsföring eller lära sig marknadsföring i sociala medier) och sätt den överst på listan.Chanserna är goda att det nu blir gjort så se till att avsätta tid för marknadsföringen. Är det så att dina kollegor knorrar om att du är “borta”/inte omedelbart dyker upp och sätter igång som vanligt? Ta då och förklara för dem hur det ligger till! Gör man inget nytt kommer ingen förändring, och därmed kommer heller inte mer pengar in!

5) Ta för vana att posta minst en gång per dag i dina sociala kanaler. Övning ger färdighet! Den bästa marknadsföringen är den som blir gjord!

Större kurser:

Sociala medier för företag – en introduktion – Webbkurs: 849kr
Du kommer efter avslutad grundutbildning veta hur de olika sociala medierna är uppbyggda, hur de fungerar rent praktiskt och du kommer att känna dig trygg i att välja rätt socialt media för att börja marknadsföra ditt företag.

Recept på lyckad Facebook-marknadsföring  – Webbkurs: 325kr
En beprövad metod, ett recept som fungerar väl för de allra flesta verksamheter och företag och ger resultat.