Det är en fråga vi ganska ofta får. För dig är kanske svaret självklart ett JA eller ett NEJ – men faktum är att många är osäkra. Och det är inte lätt att veta, för oj vad det händer grejer i den här branschen!

När du ska ta ställning till om det är värt för DIG och DIN verksamhet att finnas i sociala medier som Facebook, Instagram, Youtube eller någon annanstans så ber vi dig att överväga följande:

Hur många personer når du nu med tex ett Facebookinlägg?

Jämför sedan det med hur lång tid skulle det ta dig att:

1. Ringa samma antal människor

2. Maila samma antal människor

3. Snigelposta samma antal människor

4. Möta samma antal människor personligen

När du tänkt igenom ovanstående – jämför då med vad det skulle kosta dig i kronor räknat att annonsera på papper för att nå samma antal människor.

Nu kan du ta ett bra beslut!

Du tar ett dåligt beslut i den här frågan om du jämför dina likes/följare och räckvidd med dina större konkurrenter eller rentav de största konton du följer på sociala medier som Facebook och Instagram.

Är det mödan värt?

Är det mödan värt för en småförtagare att lägga tid på sociala medier?Vi hjälper dig att redda ut den saken.Nytt blogginlägg här: https://idenfors.se/ar-det-modan-vart-for-en-smafortagare-att-lagga-tid-pa-sociala-medier/

Publicerat av Idenfors & Idenfors AB Fredag 18 oktober 2019