Instagram är trendernas och #hashtaggarnas förlovade rike. Vilket du som marknadsför ditt företag på denna plattform ska utnyttja. Så ofta du kan!

Har du webshop (med relevanta produkter) förutsätter vi att du redan ridit på #FarsDag-vågen. Vi har oändligt med temadagar i Sverige, och betydligt fler än du tror kan vara lägliga för dig att uppmärksamma med erbjudanden eller enkla påminnelser om ditt produktutbud. Så börja med att markera händelser, temadagar och högtidsdagar i din kalender som kan vara värda att t.ex. dra igång en kampanj inför!

Att uppmärksamma dessa särskilda dagar eller tider på året ska förstås göras på ett meningsfullt sätt. Om din målgrupp inte skulle uppmärksamma den aktuella trenden eller temadagen, då ska du fundera noga på om det är värt för dig att göra det i alla fall, eller om det är bäst att spara ditt krut.

Det finns mer än fasta dagar eller tider på året att “utnyttja” i marknadsföringssyfte. Du kan även passa på att synliggöra dig i samband med ett lokalt evenemang (vi har Wilhelmina Winter Weekend och Nybyggarveckan för att ta några exempel hemmavid) eller när du själv är på semester på en destination som på något sätt berör din produkt, tjänst eller målgrupp. Endast din fantasi sätter gränserna här!