Facebook gör förändringar i hur ditt flöde visas.
Som privat användare kommer du att uppleva att du ser mer och fler av dina vänners uppdateringar och mindre av vad dina vänner har gillat och delat.
Som företagare blir man nu genast orolig och undrar om detta kommer att försämra synligheten för företag på Facebook. Svaret är både ja och nej.
För företag som inte interagerar med sina kunder, dvs bara postar reklam kommer det att innebära en försämring. För företag som har en dialog med följare / kunder, interagerar och publicerar relevant och intressant material kommer det inte att bli någon försämring.
Som jag ser det kommer det att bli en förbättring för företagssidor med bar kvalitet, engagerade och intresserade riktiga människor bakom sidan gör att den kommer att blomstra. Alltså … ingen fara på taket!
Sidor som trycker ut reklam och annonser utan någon som helst personligt innehåll kommer att bli mindre synliga och frågar Ni mig så säger jag att det här är bra för oss ”riktiga företags användare” Vi kommer att få ”lön” för ärligt arbete!
Mina bästa tips för att klara dig bra genom förändringen!
1. Var äkta, visa att du som företagare finns på riktigt. Be U, Be real!
2. Minska på reklam-postningarna, tänk efter en gång till! Finns det något annat sätt än att tala om vad varan kostar?
3. Håll koll på dina siffror, de kommer att visa dig vad som fungerar och vad som inte gör det!