– Ja var ska man börja? En bra fråga för det här är rätt viktigt för företagets mående 😉

Här kommer tre tips för en bra början på höstens marknadsföring!

 

1. Städa

Städa bort allt skräp och så menar vi skräp så som glad midsommar på hemsidans startsida. Information om julfesten förra året – allt sådant är helt ok att ha kvar om det hamnar i ett arkiv och sakta men säkert puttas ner i flödet. Det är inte OK att ha kvar på startsidan. Städa bort inaktuella telefon nummer och adresser på ALLA sajter. Städa bort gamla “slentrian-annonser” , de du sätter in igen bara för att säljaren ringde och du hade inte tid att göra ett nytt manus. I det läget föreslår vi att du istället tackar nej till den annonsen.

2. Skärp dig, klipp dig och skaffa ett jobb typ 😉

Lite så är det faktiskt. Ta nya fräscha bilder på Dig själv, personalen och lokalerna. Innan du gör det blir du så illa tvungen att: klippa dig, köpa en ny blus/skjorta och städa upp i lokalerna – plocka ner gamla affischer, byt gardiner, köp nya blommor – Nystart helt enkelt!
När det är gjort – klappa dig själv på axeln visst känns det bra och vipps! Du har nu lyckats göra massor av ny, fräsch – bra reklam för ditt företag.

3. Uppdatera

Nu när du ha nya bilder, nytt annonsmanus och nystädade lokaler passar det utmärkt att uppdatera alla sociala medier med detta – byt ut profilbilder och sidhuvuden, gör nya inlägg och kommentera / dela något bra som någon annan gjort.
Kolla runt lite och se vad som “trendar” vad pratar alla andra om? Skriv något som gör att dina följare / besökare känner att du hänger med. Oavsett om ditt inlägg handlar om Ebola , Big Brother , Jennifer Lawrences , Juventus , Valet , översvämningarna i Malmö eller är en kommenterar till Aftonbladet Sport så är det aktuellt och det är bättre än en önskan om en trevlig midsommar.

Det blev en mycket bra början eller hur?!