Operativ Marknadsföring handlar om att planera och genomföra företagets kommunikation.
Man utgår ifrån företagets marknadsanalys och omsätter slutsatserna i denna till praktiken. Sedan ska den Operativ Marknadsföringen analyseras,  företagets marknadsaktiviteter utifrån mål och strategier skall utvärderas!

Låter det krångligt och tidskrävande?
– Ja, det kan Du faktiskt ha rätt i!
Det är svårt för små företag att arbeta strukturerat med marknadsföring! I de små företagen har en person ofta många olika funktioner och massor av arbetsuppgifter och marknadsföringen blir ofta lågt prioriterad.

Därför har vi kokat ner det här med planer och strukturering till en mycket enkel mall – ett litet schema att fylla i på ett månadsmöte eller första kaffet, första måndagen varje månad!

INGPCYHE0498

 

Så här gör Du!

Skriv ut mallen, fyll i tillsammans – ta inte i för mycket! Ni ska orka genomföra allt också.
Sätt upp på en gemensam anslagstavla och så hjälps Ni åt att påminna varandra om vem som har ansvaret för vad vilken vecka. (Mallen är uppdelad / vecka)

Vi har lämnat några förslag på aktiviteter, det kan hända att det inte passar Er verksamhet alls! Stryk så och sätt in egna aktiviteter.
Kör Ni fast, funderar på något eller kommer Ni fram till att Ni vill lämna bort vissa delar?!
Hör av Er så hjälper vi till!
Att fråga koster inget 😉
Ladda ner mallen här : Operativ_plan_mall

#marknadsföringsplan #operativmarknadsföringsplan #operativmarknadsföring #mall #plan #marketing