Drömmer du om att komma igång med sälj online på ett okomplicerat sätt? Är du orolig för att det ska vara tidskrävande och ensamt?

Vår vän och kollega Jenny Sandfors, webbutvecklare som driver konsulttjänsten Internetform, har tagit fram fem “säljnycklar” för att hjälpa dig förvandla din hemsida till så mycket mer än ett skyltfönster. Idag presenterar vi den första säljnyckeln: en själfull säljsida.

När du hittat rätt idealkund och kan erbjuda rätt grej till rätt pris så är du hemma. Tålamod och tajming brukar vara bra ingredienser. Det går att sälja allt möjligt på sin hemsida – t.ex en föreläsning, meditationer, hantverk, böcker, kurser. Du kan kombinera tjänster och produkter för att skapa mervärde och en egen nisch.

Som besökare vill jag ha svar på dessa huvudfrågar när jag besöker din säljsida:

1) Vem är du? Din story, ditt löfte) Kan jag lita på dej?
2) Är det mej du vänder dej till?
3) Vilket problem löser du? Vilket värde har ditt erbjudande mig?
4) Vad kan du utlova? Varför ska jag köpa av dej? Vad händer om jag ångrar mej?
5) Finns det en bonus? Behöver jag bestämma mej inom en viss tid?
6) Vad tycker dina tidigare kunder?
7) Hur gör jag för att köpa?

Förslag på digitalt verktyg: WordPress.

Du kan läsa in dig på samtliga Jennys säljnycklar genom att skriva upp dig på denna maillista, vilket ger dig tillgång till dem gratis!