Allt som visas upp utåt, för Dina kunder blir sammantaget bilden av Dig och ditt företag. En stökig annons ger ett lika stökigt intryck som en ostädad och stökig butik.

Tyvärr är det så att både Du och dina riktigt duktiga, kompetenta och engagerade medarbetare kan komma att uppfattas som lite slarviga och oseriösa på grund av en så enkel sak som en stökig och slarvig annons.

 

Har Du bra produkter och tjänster så är det värt den där lilla extra tiden det tar att också göra en bra annons.
Här vill jag sätta ett litet OBS före ordet “annons” – Idag så behöver en annons nödvändigtvis inte vara tryckt på papper … men det tar vi i en annan blogg 😉

 

Så här kan det se ut när vi jobbar!

En lokal frisörsalong har fått hem de här fantastiska produkterna och vill göra en rättvis annons.
Säkert finns det produktbilder att beställa från leverantören men Vi vill visa att det här är något som finns på plats här och nu, lokalt! Därför väljer vi att ta egna bilder i en min-fotobox med lite personliga saker i bilden.

 

 

Vi skapar annonsen i rätt storlek för det media där det skall publiceras, lägger till text, logga, väljer färger som passar både företaget och produkterna, samt lägger till väl synliga kontaktuppgifter – Här vi vill att kunderna skall komma in i butiken alt. ringa.
Sedan ordanr vi det så att produkterna visas med priser – sedan växlar bilden tillbaka 😉

 

Så här blev det:

 

Så där ja … snyggt och prydligt – inga “clip-art-bilder”  😉

 

Tjing // S