Kom igång ordentligt med din Facebooksida
– med vårt gratismaterial!

Vi är som bekant i full färd med att ge vår hemsida en ansiktslyftning!
Framöver kommer vi att producera och publicera en serie utbildningar på vår nya hemsida om hur du marknadsför dig i sociala medier – däribland en hel del matnyttigt gratismaterial.
Våra första gratismedel riktar sig till dig som vill snabbt och enkelt komma igång med billig och tidsbesparande marknadsföring på Facebook, oavsett hur bekant du är eller inte är med plattformen.

Introduktionskurs 
Vår introduktionskurs är för dig som behöver en översiktlig och handfast presentation av de mest använda sociala medierna, deras funktioner och vad du bör tänka på när du ska sätta igång med din marknadsföring i dessa.

Checklista 
Vi kompletterar introduktionskursen med en checklista där vi har listat de punkter som vi tycker är de allra viktigaste att genomföra i uppstartsfasen. Du får en överblick och kan samtidigt bocka av de åtgärder du bör företa dig när du skapar och sprider din nya företagssida på Facebook.

Arbetsblad
Det är mycket att hålla reda på och lätt att köra fast i början, så därför är det till din fördel om du samlar och sparar information, källor och uppslag i ”lådor”. Det hjälper dig att både få en struktur på ditt publiceringsschema samtidigt som du kan alltid har nära till inspiration. Här sparar du det du kan ta fram när du inte riktigt vet vad du ska posta, helt enkelt.


Så startar du upp din Facebooksida

– 5 enkla steg:

  1. Skapa en sida för ditt företag och välj de kategorier som passar dig bäst. (Skärmdump?) Var noga när du fyller i din företagsinformation.
  2. Sätt din ambitionsnivå och sätt igång direkt – det är alltid bättre att posta än att inte posta! Låg aktivitet är den vanligaste orsaken till att det går trögt i början. Gör hellre två korta inlägg än ett långt. Använd bilder eller filmer
  3. Bestäm dig för hur ofta du skulle vilja posta. En till två gånger per dag är en lagom start. Riktigt stora konton kan posta så ofta som en gång per timme.
  4. Var aktiv. Visa branschen/kunderna att du finns! Delta i diskussioner, gilla och dela andras inlägg.
  5. Ställ frågor till dina följare för att skapa interaktion! Ignorera aldrig frågor eller inlägg från dina följare, ge minst ett ”gilla”-klick till svar, men där du kan ska du alltid skriva tillbaka för att etablera en mer personlig ”vibe” kring ditt företag/din organisation och dina följare.