Tips och råd!

Ge prov på din expertis inom ditt område. Ge dina kunder nyttiga råd om hur de får bäst användning för en (eller flera) av dina produkter/tjänster!

Beroende på vad du bedriver för typ av verksamhet kan du kanske också ge inspirerande exempel på hur man lyckas i din bransch eller hur man skapar någonting oväntat utifrån de produkter du säljer, t.ex. hur man återbrukar gamla verktyg som inredningsprylar.

Din uppgift!

  • Vad är du bra på?
    Vad har du lagt 10 000 timmar (det är vad som krävs för att bli expert) på som gjort dig till expert inom ditt område.

  • Jobbar du med bokföring kan du ge dina kunder ett enkelt tips som är värdefullt för en potentiell kund. Är du gyminstruktör kan du dela med dig av en enkel övning. Det här stärker din position som expert och när det väl blir dags för kunden att köpa är du den första de kommer att tänka på!

  • Som vanligt behöver du en bild! 
    Ta en bild med din telefon – det går snabbast. Ett filmklipp är förstås ändå lite bättre, och som vi sagt tidigare är inte toppkvalitet ett måste. Det är viktigare att det blir gjort än att kvalitén är på topp!

  • Hitta en gratisbild på t.ex. pixabay.com om du inte kan ta en egen. Stjäl inte någon annans bild från nätet – det kan straffa sig.

  • Lägg till #dittföretagsnamn, en relevant sak till och kanske din ort. Tre taggar är lagom för ett Facebookinlägg.

    Lägg upp nu!

Nu är det dags att logga in och posta dagens inlägg i dina sociala medier

Klicka här så jagar vi på dig

by Din stränga tränare

Glöm inte att vi finns i chatten

  • Personlig Messenger-chat där du kan ställa hur många frågor du vill under 30 dagar
    Klicka på länken för att komma till vår Facebooksida, klicka sedan på skicka meddelande (under omslagsbilden) och skriv ett enkelt Hej, så är vår chatkonversation igång. https://www.facebook.com/IdenforsIdenfors/

Vi hjälper dig

Under dina 30 första dagar har du oss alltid i chatten. Därefter har du tillgång till kursen så länge du själv vill.

 

Christopher Butler

Content creator / journalist

Sara Idenfors

Content creator