2. Bjud på intressant kuriosa

Kuriosa är information som inte är viktig, men kan vara upplysande eller underhållande i alla fall.

Spela upp videon här intill ->

Att dela med sig av några allmänna upplysningar som är roliga för din målgrupp att veta – eller udda, roliga fakta om dig,
ditt företag och/eller den bransch du är verksam inom ger en personlig touch på ditt inläggsflöde och gör din sida desto trevligare att besöka.

Din uppgift!

  • Har du kuriosa om din bransch att dela med dig av?
    Kör på det, börja skriv!

  • Har du inget? Googla eller sök på Wikipedia – en aldrig sinande källa av uppslag!

  • Tänk på vad det är som gör ditt företag, din bransch speciell? Använder du t ex speciella verktyg – fota, visa och fråga följarna om de vet vad dessa kallas.

     

“Visste du att i Danmark heter det Wienerbröd, 

men i Wien heter samma bakverk Danish?”

Du behöver en bild!
 

  • Ta en bild med din telefon – det går snabbast.
  • Hitta en gratis bild på tex pixabay.com, men egna bilder är alltid lite bättre. Stjäl inte någon annans bild från nätet – det kan straffa sig!
  • Lägg till # ditt företagsnamn, en relevant sak till och kanske din ort. Tre taggar är lagom för ett Facebookinlägg.

Nu är det dags att logga in och posta dagens inlägg i dina sociala medier

Klicka här så jagar vi på dig

by Din stränga tränare

Glöm inte att vi finns i chatten

  • Personlig Messenger-chat där du kan ställa hur många frågor du vill under 30 dagar
    Klicka på länken för att komma till vår Facebooksida, klicka sedan på skicka meddelande (under omslagsbilden) och skriv ett enkelt Hej, så är vår chatkonversation igång. https://www.facebook.com/IdenforsIdenfors/

Vi hjälper dig

Under dina 30 första dagar har du oss alltid i chatten. Därefter har du tillgång till kursen så länge du själv vill.

 

Christopher Butler

Content creator / journalist

Sara Idenfors

Content creator