Steg 3. Nu när du har allt på plats är det dags att börja göra en marknadsföringsplan! 

Som småföretagare gäller det att hushålla med sin tid och sina resurser. Kanske har du egentligen bara tid över på söndagar?

Budgetera

Nu när du har allt på plats är det dags att börja göra en marknadsföringsplan! 

  • Som småföretagare gäller det att hushålla med sin tid och sina resurser. Kanske har du egentligen bara tid över på söndagar? Passa då på att ägna en stund åt att schemalägga den kommande veckans inlägg i sociala medier under söndagen.
  • Och om du inte har tid att t.ex. producera mycket videomaterial, skippa då att skapa en sida på Youtube som bara kommer vara inaktiv och satsa mer på dina andra kanaler.
  • Beräkna hur ofta du vill ha upp ett inlägg i sociala medier, hur mycket pengar du kan lägga på annonsering, hur frekvent du vill släppa nyhetsbrev under en viss tidsram.
  • Så, när du gör din marknadsföringsplan, beakta ständigt dessa tre frågor:

1) Vad kommer du hinna med?

2) Hur mycket kan du förbereda? 

3) Vad kräver tid och/eller kostar pengar?

I nästa steg kan du skriva ut en plan som du kan fylla i, det gör det lättare att hålla ordning.

 

Uppgifter att göra:

Fyll i din budgetmall och följ den. Tycker du om den och vill fortsätt jobba med den här mallen kan du ladda ner den och skriva ut en för varje vecka. 

Vi vill tipsa dig om att följa med på vårt digitala träningsläger BOOTCAMP MAX här ger vi dig ett konkret tips / råd samt verktyg för att fullfölja ett kvalitativt inlägg per dag i 30 dagar!

Under hela perioden har du oss dessutom som stöd via en personlig messenger chat. Du kan när du vill ställa oss en fråga där så hjälper vi dig! Personlig coachning alltså!

Du kan hoppa på och börja kursen när du vill, d.v.s du behöver inte väntat till den 1:a i en månad.
Du hittar kursen här:

Efter 30 dagar kommer du att vara i toppform. Du har full tillgång till kursen i 60dagar. 
Du blir snabbare och säkrare än någonsin tidigare, vad gäller sociala medier. 

Är du istället säker på att du inte kommer att hinna med att uppdatera dina konton i sociala medier i den takt som du önsakar så föreslår vi att du istället hyr in en virtuell assistent. Det är en person till vilken du ger tillgång till dina konton varpå hen sköter löpande uppdateringar och svarar på frågor.
Du hittar mer information och pris om sådana tjänster här: www.idenfors.se

Grattis till att ha slutfört kursen Digital Ordning & reda!
Här kan du ladda ner ditt diplom.

 

Vi finns här om du behöver oss…

  • Hör av dig till oss via messenger så svarar vi direkt!
    Klicka på länken för att komma till vår Facebooksida, klicka sedan på skicka meddelande (under omslagsbilden) och skriv ett enkelt Hej, så är vår chatkonversation igång. https://www.facebook.com/IdenforsIdenfors/

Vi hjälper dig

Du ha tillgång till kursen så länge du själv vill! 

 

Christopher Butler

Content creator / journalist

Sara Idenfors

Content creator