Det finns en anledning till att det heter sociala medier!

Vi bör vara sociala och generösa för att lyckas

Dela med dig 

  • Tanken är inte att man ensidigt ska pumpa ut egna saker utan att man ska vara social och dela med sig. 

    20% av inläggen på din Facebooksida bör vara delat material. Det vill säga två av tio inlägg.

    Facebookalgoritmen känner av och älskar riktiga konton, riktiga människor och företag som är just sociala.
    Så dela företag i din närhet, det känner Facebook av och det ger dig fler visningar även av andra inlägg.

    Dela branschtidningar, organisationer eller annat som kan vara relevant. Geografisk närhet räknas också som relevans.

    När du är inloggad på din Facebooksida (via din dator) klickar du på inlägg i din vänstra meny. Då ska du se en grå ikon på höger sida med texten Visa sidflöde. Klicka här så ser du inlägg från de sidor du följer.

  • Ett tips är att göra en sökning och följa flera sidor. Bor du till exempel i Västerås
    så kan du skriva Västerås i Facebooks sökfält och sedan följa relevanta företag på din ort.
  • När du klickar på följ så välj alternativet följa som min sida. Annars riskerar du att bara följa
    från ditt privata konto.

Glöm inte att vi finns i chatten

  • Personlig Messenger-chat där du kan ställa hur många frågor du vill under 30 dagar
    Klicka på länken för att komma till vår Facebooksida, klicka sedan på skicka meddelande (under omslagsbilden) och skriv ett enkelt Hej, så är vår chatkonversation igång. https://www.facebook.com/IdenforsIdenfors/

Vi hjälper dig

Under dina 30 första dagar har du oss alltid i chatten. Därefter har du tillgång till kursen så länge du själv vill.

 

Christopher Butler

Content creator / journalist

Sara Idenfors

Content creator